Facebook-Vector-Icon youtube-logo-icon-314

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до 01.01.2004 року, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше

Як підтвердити страховий стаж, коли трудова книжка втрачена, а призначати пенсію настав час? Чи можуть колеги, які в цей же період працювали разом, бути свідками та підтвердити страховий стаж – на ці питання відповів Пенсійний фонд у м. Києві.

Відповідно до статті 24 Закону України Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» страховий стаж – період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом (01.01.2004), зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

За відсутності документів про наявний стаж роботи та неможливості їх одержання у зв’язку з воєнними діями, стихійним лихом, аваріями, катастрофами або іншими надзвичайними ситуаціями стаж роботи, який дає право на пенсію, встановлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі.

За відсутності документів з інших причин трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника. При цьому обов’язково необхідно надати довідку архіву про відсутність відомостей  про роботу заявника. 

У разі коли в трудовій книжці є записи про періоди роботи до 01.01.2004 з виправленнями або недостовірні чи неточні записи про періоди роботи на підприємствах, в установах, організаціях або їх правонаступниках, розташованих на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, стаж роботи, який дає право на пенсію підтвердження зазначених періодів здійснюється Комісіями з питань підтвердження стажу роботи, що дає право на призначення пенсії, утворених відповідно до постанови Правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 № 18-1 із змінами та доповненнями.

Для підтвердження періодів роботи на підприємствах, які розташовані на тимчасово окупованій території, заявник (його представник) подає трудову книжку та зазначає у заяві дані про свідків (не менше двох), які знають заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (у тому числі в колгоспі) і мають документи про свою роботу за період, щодо якого вони підтверджуватимуть роботу заявника. Заявник (його представник) може додатково подавати інші документи про стаж роботи.

Для підтвердження періодів роботи на підприємствах, які розташовані на тимчасово окупованій території, територіальний орган Пенсійного фонду України запрошує та опитує свідків. Результати опитування свідка оформляються Актом опитування свідка.

Акти опитування свідків (заяви свідків) та копії документів про їх роботу за час, щодо якого вони підтверджують роботу заявника, додаються до заяви про підтвердження стажу та передаються на розгляд Комісії, яка приймає рішення щодо підтвердження стажу роботи або про відмову в його підтвердженні та не пізніше п’яти робочих днів з дня його прийняття повідомляють заявника про прийняте рішення.

«До пенсії потрібно готуватися заздалегідь» – кажуть фахівці органів Пенсійного фонду. Тому, радимо завчасно переглянути внесені записи до трудової  книжки і у разі виявлення неточних записів звернутися до підприємства чи архівних установ за отриманням відповідних довідок.

Увага! Розпочато прийом заявок на здобуття Премії Кабінету Міністрів України за особливі досягнення молоді у розбудові України

Премія присуджується особам віком до 35 років за досягнення у розбудові України протягом 2020 року. При цьому можуть також враховуватися досягнення кандидата на присудження Премії за попередні роки.

Щороку присуджується до 20 Премій у розмірі 50 тис. гривень кожна.

Премія не присуджується повторно, а також за досягнення, за які особи відзначені державними нагородами.

Документи кандидатів мають бути оформлені в установленому порядку відповідно до п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2007 р. № 1333 «Про Премію Кабінету Міністрів України за особливі досягнення молоді у розбудові України» (зі змінами) та надіслані на поштову адресу: вул. Еспланадна 42, каб. 313 а, м. Київ, 01601.

Для отримання карантинної допомоги ФОПи окремо, а їх працівники окремо особисто повинні подати заяву через веб-портал "Дія" або мобільний додаток "Дія".
 
1. ПОДАННЯ ЗАЯВИ В МОБІЛЬНОМУ ДОДАТКУ "ДІЯ"
(для цього варіанту електронний підпис НЕ потрібен!)
1) встановлюємо або оновлюємо мобільний додаток "Дія" до останньої версії 2.0.20 (щоб перевірити версію заходимо в додаток, натискаємо "Меню" у правому кутку екрану і гортаємо в самий низ);
2) на основному екрані додатку "Дія" знаходимо внизу кнопку "Послуги" і натискаємо її;
3) третій згори пункт "Одноразова матеріальна допомога..." - те, що нам потрібно! Натискаємо!
4) якщо Ваш КВЕД не відповідає карантинному переліку, Ви одразу отримаєте про це інформацію в додатку;
5) якщо Ваш КВЕД є у переліку, Вам потрібно натиснути "Отримати допомогу";
6) далі Ваші персональні дані будуть перевірені на по іншим критеріям у базах Єдиного реєстру та Пенсійного фонду;
7) далі потрібно буде ввести номер свого персонального рахунку (картки для виплат для працівників та підприємницького рахунку для ФОПів) у форматі IBAN (щоб дізнатися номер свого рахунку: https://thedigital.gov.ua/iban);
8) після завершення процедури подання заяви очікуємо на її обробку та інформацію про прийняття/призначення допомоги або відхилення заяви з вказанням причин відмови.
2. ПОДАННЯ ЗАЯВИ НА ВЕБ-ПОРТАЛІ "ДІЯ"
(для цього варіанту ПОТРІБЕН електронний підпис!)
1) заходимо на https://diia.gov.ua/;
2) у лівому верхньому кутку екрану знаходимо меню "Послуги";
3) знаходимо у переліку "Пенсії, пільги та допомога" (п’ята послуга у розділі "Громадянам");
4) обираємо п’яту згори послугу "Одноразова матеріальна допомога...";
5) НЕ віримо (!!!) тому, що написано про можливість подання заяви до 31 грудня, бо насправді кінцева дата подання 21 грудня включно;
6) натискаємо "Отримати допомогу";
7) авторизуємось за допомогою електронного підпису;
Якщо Ви вперше авторизувались на порталі "Дія", необхідно буде заповнити дані про себе: адресу електронної пошти, підтвердити її, номер телефону, підтвердити його і т.д. слідуючи вказівкам.
8) перевіряємо правильність особистих даних і натискаємо "Далі";
9) вже на наступному пункті, якщо Ваш КВЕД не відповідає карантинному переліку, Ви одразу отримаєте про це інформацію;
10) якщо Ваш КВЕД є у переліку, Вам потрібно підтвердити своє поточне місце роботи;
11) далі потрібно буде ввести номер свого персонального рахунку (картки для виплат для працівників та підприємницького рахунку для ФОПів) у форматі IBAN (щоб дізнатися номер свого рахунку: https://thedigital.gov.ua/iban);
12) перевіряємо правильність даних у заяві та надсилаємо її.
Результат ви отримаєте на свою електронну пошту. Крім того, зміниться статус у вашому кабінеті громадянина на порталі "Дія". Якщо всі дані заповнено правильно, то до 31 грудня 2020 року допомога надійде на рахунок, вказаний в заяві.
Якщо перевірка вказаних вами у заяві даних вкаже на невідповідність умовам отримання виплати, ви отримаєте сповіщення про відмову. Ви можете подати заяву повторно після виправлення недоліків.
ХТО МОЖЕ ОТРИМАТИ ПОСЛУГУ?
Допомогу можуть отримати:
1. Наймані працівники юридичних осіб або ФОП, якщо:
- їх основний КВЕД належить до тих, стосовно яких вживають карантинні обмеження;
- організація, у якій ви працюєте, нарахувала ЄСВ за ІІІ квартал 2020 року;
- середня заробітна плата найманого працівника не перевищує 30 тис. грн на місяць за ІІІ квартал;
- найманий працівник не працює за сумісництвом в організації.
2. ФОП, якщо:
- на 31.10.2020 основний КВЕД віднесено до переліку тих, стосовно яких вживають карантинні обмеження;
- здійснює діяльність понад 3 місяці;
- сплатив ЄСВ не менше, ніж за три місяці у 2020 році;
- якщо Ви не є ФОПом та найманим працівником одночасно.
КВЕДи, які підпадають під надання одноразової матеріальної допомоги тут.
ЧИ МОЖУТЬ ФОПИ, ЯКІ Є ПЕНСІОНЕРАМИ І НЕ СПЛАЧУЮТЬ ЄСВ, ОТРИМАТИ ОДНОРАЗОВУ МАТЕРІАЛЬНУ ДОПОМОГУ?
Якщо ви отримуєте пенсію, є ФОПом чи найманим працівником та ваш основний КВЕд чи КВЕД організації, у якій ви працюєте, віднесено до переліку тих, стосовно яких вживають карантинні обмеження, ви можете отримати грошову допомогу.
(за матеріалами порталу "Дія")
Бережіть себе та будьте здорові!
 
Допомога ФОП

Онлайн-заходи для бізнесу

ВЕБІНАР "КРЕДИТ: МОЖЛИВІСТЬ ЧИ ПАСТКА"

https://bc-club.org.ua/events/vebinar-quot-kredyt-mozhlyvist-chy-pastka-quot-20201117651.html

 

РІШЕННЯ ДЛЯ БІЗНЕСУ: ЯК ВИЗНАЧИТИ СВІЙ РІВЕНЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ У ГАЛУЗІ

https://bc-club.org.ua/events/rishennja-dlja-biznesu-jak-vyznachyty-svij-riven-konkurentospromozhnosti-u-galuzi20201119651.html

 

ФОРУМ "БІЗНЕС КЕЙС-СТАДІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ПОТРЕБ МСБ"

https://bc-club.org.ua/events/forum-quot-biznes-kejsstadi-doslidzhennja-potreb-ms-quot-20201125651.html?fbclid=IwAR02RRJT-RRve45zZpMCQbrAz3D_r-h9JlkVfW45rFmvwwwMLzBFrRRL7ZE

 

ВЕБІНАР "ТОКСИЧНИЙ ПРАЦІВНИК: ПОЗБУТИСЬ ЧИ ПЕРЕВИХОВАТИ?"

https://bc-club.org.ua/events/vebinar-quot-toksychnyj-pracivnyk-pozbutys-chy-perevyhovaty-quot-20201124651.html

 

Новий освітній серіал від Дія.Цифрова освіта.

 

Ти дивишся запуски ракет Ілона Маска?

Захоплюєшся Безосом, Цукербергом?

Ти хочеш зробити щось таке,

що переверне весь світ з ніг на голову?

На запитання «ким ти хочеш бути»

твоя відповідь однозначна – стартапер, інноватор, підприємець?

Тоді цей серіал саме для тебе!

 

Швидше переходь за посиланням! Зроби крок до своєї мрії!

 

https://osvita.diia.gov.ua/courses/startuj-startap

 

unnamed

 
З метою реалізації заходів, передбачених законодавством у разі встановлення карантину, роботодавці зобов'язані вжити всіх можливих заходів, серед яких:
· надання працівникам щорічних основних та додаткових відпусток, інших оплачуваних відпусток, передбачених законодавством;
· надання відпусток без збереження заробітної плати за заявою працівників;
· встановлення працівникам неповного або скороченого робочого часу;
· запровадження роботи змінами;
· тимчасове запровадження дистанційної або надомної роботи;
· введення простою;
· продовження роботи за умови застосування засобів індивідуального та колективного захисту.
Надання працівникам щорічних основних та додаткових відпусток, інших оплачуваних відпусток, передбачених законодавством
Запровадження карантину не визначено законодавством як підставу для перенесення щорічної відпустки. В той же час чинне законодавство не забороняє надання працівнику щорічної відпустки за угодою сторін під час карантину на весь час або частково.
У разі наявності у працівника невикористаних днів щорічної відпустки, за його бажанням (на підставі особистої заяви) та за згодою роботодавця може бути надана щорічна основна або додаткова відпустка, а також інші оплачувані відпустки, передбачені законодавством (відпустка працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи, додаткова відпустка окремим категоріям громадян та постраждалим учасникам Революції Гідності тощо).
Одним із заходів є переведення працівників на роботу в дистанційному режимі.Оплата праці при такому режимі залишається на рівні з оплатою праці яка нараховувалась працівнику до запровадження дистанційного режиму роботи. Трудова дисципліна регулюється правилами внутрішнього трудового розпорядку, які відповідно до ст. 142 КЗпП, затверджуються трудовим колективом за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) на основі типових правил. При цьому роботодавець повинен внести зміни до правил внутрішнього трудового розпорядку щодо дистанційної форми роботи.
Неприпустимим є примусове відправлення працівників у відпустку без збереження заробітної плати.
Відправити всіх працівників у відпустки за власною ініціативою роботодавець не може, оскільки це є порушенням трудового законодавства. За це передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність. Відповідальність - адміністративна - до 1700 грн (ст. 41 КпАП), кримінальна - визначена ст. 172ККУ.
Така відпустка може бути надана працівнику на підставі написаної ним заяви враховуючи ст.84 КЗпП. Якщо працівник бере відпустку без збереження заробітної плати під час карантину, в заяві слід зазначити “у зв'язку із запровадженням карантину”, а також зробити посилання на постанову КМУ, за якою вводиться карантин. Відпустку без збереження заробітної плати має подати роботодавцю як працівник, у якого є діти до 14 років, так і працівник, який не має дітей відповідного віку. Працівники, які мають мають дітей до 14 років, також надають копію свідоцтва про народження дитини. Звертаємо увагу на те, що період карантину може бути продовжено. У цьому випадку така відпустка може бути продовжена та надаватися стільки разів, скільки буде провадитись такий режим.
Встановлення працівникам неповного або скороченого робочого часу
Статтею 56 КЗпП України передбачено, що за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. На прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, в тому числі таку, що знаходиться під її опікуванням, або здійснює догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний встановлювати їй неповний робочий день або неповний робочий тиждень.Оплата праці в цих випадках провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників. Запровадження неповного робочого часу відповідно до статті 32 КЗпП України є зміною істотних умов праці, відповідно його запровадження потребує завчасного попередження працівників не менше ніж за два місяці. Якщо ж неповний робочий час встановлюється за бажанням працівника, то попередження працівника за два місяці не вимагається, і неповний робочий час може бути запроваджений з будь-якого моменту.
У разі написання працівником заяви про встановлення йому неповного робочого часу, він має зазначити наступне:
· Вид неповного робочого часу (неповний робочий день чи неповний робочий тиждень)
· Режим роботи під час неповного робочого часу (час початку та закінчення роботи)
· Період, на який встановлюється неповний робочий час тощо.
Запровадження роботи змінами
Також за бажанням працівників та за можливості виробничих процесів і згодою роботодавця може бути запроваджена робота змінами, яка відрізняється від звичайного режиму роботи. Як і у попередньому випадку, оплата проводиться за фактично виконану роботу (відпрацьований час). У разі, якщо неможлива реалізація вище запропонованих рішень, роботодавець може запровадити простій. Простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. Час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). Запровадження простою не вимагає згоди працівника.
Застосування засобів індивідуального та колективного захисту
У випадку якщо всі перераховані варіанти вирішення проблеми організації роботи під час карантину не підходять, роботодавець має право продовження роботи із забезпеченням засобів індивідуального та колективного захисту, безоплатно забезпечити працівників засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними, антисептичними та дезінфікуючими засобами.
 
Ільницька Тетяна Дмитрівна - Начальник відділу праці та трудових відносин управління соціального захисту населення виконавчого комітету Володимир-Волинськоїміської ради
121999112 819657412184171 7412242119622502539 n
ДОТРИМАННЯ ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ЗАХОДІВ Є ОБОВ'ЯЗКОВОЮ УМОВОЮ ДЛЯ ВАШОЇ ПОДАЛЬШОЇ РОБОТИ ТА БЕЗПЕКИ УСІХ ГРОМАДЯН!
Нагадуємо, що правила організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину встановлюються потановою ГОЛОВНОГО САНІТАРНОГО ЛІКАРЯ УКРАЇНИ №32 від 02.06.2020р.
 
 
Правила організації протиепідемічних заходів при торгівлі продовольчими (окрім ринків) та непродовольчими товарами на період карантину встановлюються потановою ГОЛОВНОГО САНІТАРНОГО ЛІКАРЯ УКРАЇНИ №17 від 09.05.2020р.
 
 stop covid-19-1536x1101

1563198264 439183495 big-1024x554

У зв′язку зі збільшеням кількості хворих на COVID-19 та посиленням карантинних обмежень краще #ЗалишитисьВдома.

Отож, ловіть підбірку порталів електронних держпослуг.

  • Дія.

https://diia.gov.ua

Відкриття, зміни або закриття ФОП, відкриття TOB, послуга єМалятко, реєстрація місця проживання дитини, допомога по безробіттю, підписання документів електронним підписом.

https://igov.gov.ua

Портал державних послуг. Тут зібрано адміністративні послуги, які надаються громадянам та бізнесу.

https://www.kmu.gov.ua/services

Тут є повний список держпослуг, також портал містить довідку з різних адміністративних послуг і дозволяє подати заяву, записатися в чергу або підтвердити статус оформлення документа.

https://my.gov.ua/info/services/bylifesituation

Практично те ж саме, що й у Кабміну, що стосується адмінпослуг. Тут зібрана більшість функцій держресурсів і реєстрів.

https://online.minjust.gov.ua

Реєстрація громадських організацій, ФОП, отримання свідчень і виписок, цифровий підпис, інформація з реєстрів Мін'юсту. У розділі "Соціальний ліфт" можна також відправити заяву на вакансії в органах державної влади.

https://cabinet.sfs.gov.ua

Подача декларації про доходи та майно, відомості про суми виплачених доходів і утриманих податків з Держреєстру фізичних осіб, доступ до податкових повідомлень і даних відкритих реєстрів.

https://e.land.gov.ua/services

Відомості про право власності на землю, про наявність земель та їх розподіл, запит на отримання документації.

https://portal.pfu.gov.ua

Тут можна подивитися пенсійну справу, записатися на прийом, відправити заяву на призначення чи перерахунок пенсії, замовити підготовку паперових документів.

https://hsc.gov.ua

Електронний кабінет водія, реєстрація транспортних засобів, отримання номерів, довідка про відсутність судимості і так далі. Безпосередньо до сервісного центру можна записатися онлайн через електронний кабінет водія.

https://dmsu.gov.ua/services.html

Запис в електронну чергу на оформлення закордонного паспорта або ID-карти, відстеження процесу.

https://kap.minjust.gov.ua

Тут зібрана більшість зазначених вище сервісів.

 

Користуйтесь онлайн-послугами та будьте здорові!

kak naiti postavshikaПлануєте запустити власний бізнес? Або бажаєте розширити вже існуючий?

А що ви знаєте про своїх постачальників?

Спеціально для вас підбірка корисних посилань для перевірки постачальників.

Пам′ятайте, що надійні партнери – це ваш успіх та процвітання бізнесу!

https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search

https://cabinet.sfs.gov.ua/registers

http://sfs.gov.ua/businesspartner

https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=6&is_registry=1&keywords=&usertype=all

https://opendatabot.ua

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та Business Ombudsman Council - Ukraine запрошує підприємців зі всієї України взяти учать у серії вебінарів!
Про що:
що таке інститут Ради бізнес-омбудсмена в Україні;
успішні кейси захисту бізнесу;
як подати скаргу Раді бізнес-омбудсмена;
як захистити свій бізнес та нерухомість від рейдерства;
як правильно повідомити про корупційні дії державних службовців.
 
07 серпня 2020 року, 11.00 вебінар для Хмельницької, Тернопільської, Рівненської та Волинської областей
Реєстрація обов`язкова