Facebook-Vector-Icon youtube-logo-icon-314

Кабмін вніс зміни до порядку індексації таких доходів, як зарплата та аліменти. Що саме і з якої дати зміниться – розглянемо у статті

Постанова від 31.03.2021 р. №278 вносить змінить до Порядку проведення  індексації грошових доходів населення. Ці зміни запрацювали з 2 квітня 2021 року (дати публікації постанови).  Зокрема, з цієї дати Порядок діятиме не лише для роботодавців, а й для державних та приватних виконавців!  Втім, розглянемо новації ретельніше.

Індексація зарплати працівників із неповним робочим часом

Ці зміни вносяться до абз. 6 п. 4 Порядку №1078. За ними у разі, коли особа працює неповний робочий час, сума індексації визначається з розрахунку повного робочого часу/кількості календарних днів у місяці, а виплачується пропорційно відпрацьованому/службовому часу.

Чим це відрізняється від попередньої редакції? Нагадаємо, що вона виглядала так: «у разі коли особа працює неповний робочий час, сума індексації визначається з розрахунку повного робочого часу, а виплачується пропорційно відпрацьованому часу».

На жаль, подробиць і прикладів, як ця норма буде діяти на практиці, постанова №278 не містить. Тому чекатимемо на роз’яснення Мінекономіки.

На думку автора, для більшості роботодавців порядок нарахування індексації для працівників із неповним робочим часом (або якщо з якихось причин працівник не виконав встановлену йому повну норму робочого часу!) не зміниться. 

Термін «службовий час» застосовується у вітчизняному законодавстві щодо військовослужбовців, поліцейських тощо. Тож, скоріш за все, зміни спричинені бажанням встановити порядок індексації оплати праці цих та подібних їм держслужбовців. Підтвердженням позиції автора є додання до Порядку №1078 нового пп. 10-2, який врегульовує питання індексації їх доходів.

Якщо місячний дохід зріс, а оклад - ні

Ці зміни вносяться до абз. 5 пп. 5 Порядку №1078. За ними у разі зростання грошового доходу за рахунок інших його складових без підвищення тарифних ставок (посадових окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення грошового доходу. Але у разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (посадового окладу) у місяці підвищення враховуються всі складові грошового доходу, які не мають разового характеру.

Чим це відрізняється від попередньої редакції? Мало чим, тому це можна вважати уточненням.

Зокрема, уточнюється, що  контролювати треба зростання не просто окладів, а саме посадових окладів (що, на практиці, і відбувалося до цього). А коли йдеться про загальний місячний показник, зростання якого є сигналом для роботодавця, вже говоритимемо не про загальну суму заробітної плати, а про загальну суму грошового доходу за місяць. Але, як і раніше, орієнтуємось на ті показники доходу, які не є одноразовими.  Отже, поява разових негрошових дарунків, як і раніше, на розрахунок індексації зарплати працівника ніяк не вплине.

Чи не означає ця заміна терміну «заробітна плата» на «грошовий дохід», що індексувати доведеться не лише зарплату, а й інші грошові виплати найманим працівникам (наприклад, за цивільно-правовими договорами)? Ні, розширення кола доходів, які індексуватимуться, не відбулося. Адже до п. 2 Порядку №1078, яким визначено які грошові доходи індексуються, постанова №278 змін не внесла.

Якщо оклад (тарифну ставку) підвищили не з першого числа місяця

Про це до п. 5 Порядку №1078 додали новий абзац. За ним, якщо підвищення грошового доходу відбулося не з 1 числа місяця, сума індексації визначається з розрахунку повного робочого часу/кількості календарних днів у місяці, а виплачується пропорційно відпрацьованому/службовому часу з урахуванням положень цього Порядку.

Тобто в такому випадку аналогічно з неповним робочим часом:

  • спочатку треба порахувати суму індексації за цілий місяць (так, ніби підвищення окладу і не було);
  • порахувати суму індексації за місяць, у якому оклад зріс, пропорційно частині місяця до підвищення окладу;
  • частина зарплати, яка розрахована вже з нового, збільшеного розміру окладу (якщо розмір зростання перевищує розмір індексації, яка мала б бути нарахована в цьому місяці), цього місяця не індексується. 

Приклад того, як це працюватиме на практиці, теж додали до Порядку №1078 (це приклад №4 в Додатку 4).

Ось як він виглядає: припустимо, що підвищення посадового окладу відбулося з 15 грудня 2020 року. Заробітна плата працівника у грудні 2020 року до підвищення посадового окладу з розрахунку повного робочого часу становить 5250 гривень, з них:

  • 3500 гривень — посадовий оклад;
  • 1050 гривень (30% посадового окладу (3500 × 30 : 100) ― надбавка;
  • 700 гривень (20% посадового окладу (3500 × 20 : 100) ― премія.

Крім того, у грудні 2020 року працівник повинен отримати індексацію 70,37 гривні, обчислену виходячи з величини індексу споживчих цін, що становить 3,1%, та з урахуванням прожиткового мінімуму для працездатних осіб у грудні 2020 року, що становить 2270 гривень (2270 × 3,1 : 100 = 70,37).

Заробітна плата працівника у грудні 2020 року після підвищення посадового окладу з розрахунку повного робочого часу становить 6000 гривень, з них:

  • 4000 грн ― посадовий оклад;
  • 1200 грн (30% посадового окладу (4000 × 30 : 100) ― надбавка;
  • 800 грн (20% посадового окладу (4000 × 20 : 100) ― премія.

У зв’язку з підвищенням посадового окладу під час порівняння суми підвищення заробітної плати та суми індексації повинні враховуватися всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру виплати.

З розрахунку повного робочого часу сума підвищення заробітної плати у грудні 2020 року становить 750 гривень (6000 – 5250).

Оскільки сума підвищення заробітної плати у грудні 2020 року перевищує суму індексації, яка склалася у зазначеному місяці (70,37 гривні), у грудні 2020 року сума індексації не нараховується.

Для проведення подальшої індексації індекс споживчих цін розраховується наростаючим підсумком зі січня 2021 року.

Оскільки підвищення посадового окладу відбулося з 15 грудня 2020 р., то до 15 грудня сума індексації (70,37 гривні) розраховується та виплачується пропорційно відпрацьованому часу.

У грудні 2020 року 22 робочих дні, з них 10 робочих днів ― відпрацьований час до підвищення посадового окладу. Сума індексації становить 31,99 гривні (70,37 : 22 × 10).

Після 15 грудня 2020 р. сума індексації не виплачується, оскільки сума підвищення заробітної плати у зазначеному місяці у розрахунку за повний місяць (750 гривень) перевищила суму індексації (70,37 гривні).

Індексація аліментів – як це буде?

Слід зазначити, що і до цього в Порядку №1078 норми щодо індексації аліментів вже були.

Так, у п. 6 Порядку №1078 вже було передбачено, що  індексація розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі, проводиться підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами – підприємцями. Тобто, зокрема, роботодавцями, які проводять відповідні відрахування аліментів з доходу їх платника.

Тож роботодавцям треба запам’ятати: індексуються лише ті аліменти, які визначені судом (!) і у твердій грошовій сумі (!). Тобто ті аліменти, які сплачуються добровільно, за домовленістю сторін або у проценті від доходу, індексації ними не підлягають.

Далі треба знати, що  індексація розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі, проводиться за рахунок коштів платника аліментів. Отже, хто б не збільшував суму аліментів на їх індексацію, не сплачує таку індексацію з власної кишені.

Тому раніше п. 10-4 Порядку №1078 встановлював для роботодавців те, з якого місяця починається обрахунок індексації та які індекси споживчих цін при цьому враховувати:

При цьому розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, разом зі сумою індексації не повинен перевищувати 50% грошового доходу платника аліментів.

Проте з 25.09.2020 р. обов’язок індексації аліментів було встановлено і для державних та приватних виконавців (з  дати набрання чинності Закону №831. І ось для них  передбачено, що індексація розміру аліментів проводиться щороку, починаючи з другого року після визначення розміру аліментів.

Зміни щодо цього внесені до пп. 10-4 Порядку №1078, його доповнено новим абзацом. За ним у разі проведення державним, приватним виконавцем індексації розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі, обчислення індексу споживчих цін здійснюється наростаючим підсумком, починаючи з наступного року з місяця, що відповідає місяцю встановлення розміру аліментів.

Проте, на думку автора, варто дочекатися офіційних роз’яснень від Мін’юсту щодо того, які ці норми мають діяти на практиці.

До уваги ФОП! Допомога по частковому безробіттю!
Нагадуємо, що у ФПП "Бізнес-Центр" ми допоможемо у формуванні необхідного пакету документів!
dopomogair
 Згідно Постанови Кабінету Міністрів України №600 від 15.07.2020 та Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 306 ФОП, які через карантин зупинили свою діяльність мають право на отримання допомоги по частковому безробіттю.
Для отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину роботодавець або фізична особа - підприємець, який є застрахованою особою, звертається до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та подає такі документи:
1. Заява в довільній формі.
  1. 2. Засвідчену роботодавцем/фізичною особою - підприємцем, який є застрахованою особою, копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності.
  2. 3. Роботодавець - відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України в яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину за формою згідно додатку 1;
  3. фізична особа - підприємець, який є застрахованою особою та звертається за отриманням допомоги по частковому безробіттю на період карантину, - відомості щодо себе за формою згідно з додатком 2.
  4. 4. Довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що п передують даті зупинення (скорочення) діяльності, подану роботодавцем або фізичною особою - підприємцем, який є застрахованою особою, на підставі звітних відомостей, що надаються до Пенсійного фонду України або ДПС.
  5. 121970936 261111681990844 7898075097757638620 n

У разі звільнення від нарахування, обчислення та сплати ЄСВ за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби, показники графи 3 «Сума чистого доходу (прибутку), заявлена в податковій декларації/Самостійно визначена сума доходу/Частка розподіленого доходу» Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Форма № Д5 (річна)) заповнюються таким чином

– фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу (прибутку), задекларованого у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску;

– фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається самостійно визначена сума доходу, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць;

– членами фермерського господарства – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного розподіленого доходу, отриманого такими платниками від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску.

Водночас, у графі 4 «Сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок, з урахуванням максимальної величини» таблиці 1 додатка 5 Звіту в місяцях звільнення від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску (березень, квітень, травень) проставляються прочерки, показники інших календарних місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску, заповнюються на загальних підставах, визначених чинним законодавством по єдиному внеску.

Зверніть увагу!  Раніше, у спільному роз'ясненні, фахівці ДПСУ та ПФУ зазначали, що платники єдиного податку за місяці звільнення від ЄСВ графу 3 не заповнюють. Наразі ДПС радить єдинникам заповнювати графу 3. 

Варто нагадати, що консультації з питань заповнення таблиць додатка 5 щодо сум нарахованого ЄСВ надають саме органи ПФУ. Сподіваємося, що ПФУ надасть офіційне роз'яснення щодо заповнення форми № Д5 за місяці звільненя від сплати ЄСВ і у підприємців не виникне проблем з поданням цієї звітності. 

Джерело: Бухгалтер 911

Редактор: Михайло Яремчук, контент-спеціаліст ГК Інтелектуальний сервіс

1 червня 2020 року Кабінетом Міністрів України внесено зміни до Порядку виплати допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку (постанова КМУ № 432 від 01.06.2020р.).

ЗМІНИ, що вносяться:

Допомога на дітей призначається і виплачується фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, які:

- сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації фізичної особи-підприємця;

- зареєструвалися як фізичні особи-підприємці у січні-березні 2020 р;

- отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу та звільнені від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Допомога на дітей призначається і виплачується також фізичним особам-підприємцям, які до березня 2020 р. (включно) перейшли на спрощену систему оподаткування та обрали першу або другу групу платників єдиного податку.

Допомога на дітей фізичним особам-підприємцям, які звернулися за її призначенням у травні-червні 2020 р., призначається та виплачується починаючи з травня 2020 року.

Підприємці можуть подати заяву про призначення допомоги в електронній формі, звернувшись за посиланням на стартову сторінку системи надання послуги з призначення допомоги: https://dopomoga2fop.ioc.gov.ua.

http://volodymyrrada.gov.ua/uvaga-konkurs-10/?fbclid=IwAR19uJZJ2kHAvH_Guyg_aPuG6AMnXwTQuZHBmFbo-j_1vnT9YC8lazJpKhM

НАЗВА УСТАНОВИВолодимир-Волинський фонд підтримки підприємництва    “Бізнес-Центр”

МІСЦЕ ЗНАХОДЖЕННЯ: вул.Устилузька, 18  м.Володимир-Волинський,44700.

НАЗВА ВАКАНТНОЇ ПОСАДИ:  директор Володимир-Волинського фонду підтримки підприємництва Бізнес-Центр

ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ:

– Ініціює та бере безпосередню участь у розробці та реалізації програм економічного та соціального розвитку міста, сприяння розвитку малого і середнього підприємництва, спрямованих на розвиток підприємництва.

– Організовує процес підвищення рівня бізнес-освіти суб`єктів підприємницької діяльності в тому числі проведення семінарів, консультацій, зустрічей за «круглим столом», із залученням відповідних спеціалістів.

-Консультує, надає рекомендації та практичну допомогу суб`єктам підприємницької діяльності з питань ведення підприємницької діяльності, планування, управління тощо.

– Організовує заходи по підготовці, перепідготовці, підвищенню кваліфікації кадрів для малого та середнього підприємництва.

– Здійснює інформаційне забезпечення, облік та аналіз потреб, можливостей залучення фінансових ресурсів, ефективності використання вітчизняних та іноземних інвестицій і кредитів, іншої фінансової та технічної допомоги, що спрямована на розвиток малого і середнього бізнесу, підтримку вітчизняного товаровиробника.

– Бере участь у реалізації міжнародних програм, що фінансуються іноземними фондами, що здійснюють свою діяльність як на території України, так і за її межами. Готує та подає проектні заявки з питань підприємництва в рамках грантових програм.

– Бере участь в організації та проведенні виставок, ярмарків, симпозіумів, аукціонів та інших заходів рекламного характеру для підтримки розвитку підприємництва.

– Відповідно до порядку часткового відшкодування з міського бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб`єктами підприємництва для реалізації інвестиційних проектів надає фінансову підтримку підприємництву через уповноважені банки, які визначаються ФПП «Бізнес-Центр»  на конкурсній основі.

– Бере участь у пошуку та залученню на територію індустріальних (промислових) парків підприємств-учасників, забезпечує консультативний супровід учасників індустріальних (промислових) парків.

– Проводить інші види діяльності, що не суперечить чинному законодавству України, взаємодіє з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями України та іноземних держав. 

КВАЛІФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ:

  • Вища освіта.
  • Стаж роботи не менше 3 років.

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, що подаються на  участь у конкурсі:

– письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за встановленою формою;

– біографічну довідку (резюме);

– належним чином завірену копію документа, що посвідчує особу, копію документа про освіту, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи;

– згоду на обробку персональних даних;

– пропозицію щодо програми розвитку центру – конкурсну пропозицію;

– довідку МВС про відсутність судимості;

– медичні довідки про стан здоров’я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров’я за формами, затвердженими МОЗ;

– попередження стосовно встановлених Законом України “Про запобігання корупції” вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за встановленою формою;

– заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів, за встановленою формою;

– підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України “Про запобігання корупції”).

       Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інше).

СТРОК І МІСЦЕ ПРИЙНЯТТЯ ДОКУМЕНТІВ ТА ДАТА ПРОВЕДЕННЯ ЗАСІДАННЯ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ:

Документи подаються претендентом особисто до управління економічного розвитку та інвестицій або надсилаються електронною поштою за адресою, вул. Данила Галицького, 5 каб. № 5,  м. Володимир – Волинський, ekonomika.volodymyr@gmail.com

Кінцевий термін прийняття заяв до 16.00 год. 29 травня  2020 року____

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

Довідки за телефоном: (03342) 3-57-09.

Проведення конкурсу  відбудеться  02 червня 2020 року об 11.00 год за адресою: вул. Данила Галицького, 5,  м. Володимир – Волинський, 44700.

Додаток: фінансова звітність за 2019 рік та звіт за 1 квартал 2020 р. 

 

 

http://dopomoga2fop.ioc.gov.ua/?fbclid=IwAR0XPbloSYZJyCRtqH9MaFDSagbiWlGB_GoWMXFv3gIg9z0A-vxziK7GF7M

Опис системи

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 року №329 надається допомога на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку.
Допомога призначається на період карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896) — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2020 р. № 255, та на один місяць після дати його відміни одному з батьків на кожну дитину до досягнення нею 10 річного віку (включно) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020 року, і виплачується щомісячно за повний місяць.
Станом на 1 січня 2020 року розмір прожиткового мінімуму на дітей віком до 6 років становить 1779,00 грн., від 6 до 10 років становить 2218,00 грн.
Право на отримання допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини і на законних підставах проживають на території України та сплатили єдиний податок.
Право на допомогу на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку не надається батькам, які вже отримують відшкодування вартості послуги „муніципальна няня” на зазначену дитину.

Перелік потрібних документів:

  • заява, яка складається з персональних даних заявника, даних про дітей та даних для перерахування коштів.
  • сканована копія свідоцтва про народження дитини (дітей);
  • сканована копія довідки з ПФУ про сплату ЄСВ (форма ОК-7);
  • сканована копія документу, що посвідчує проживання на території України (для іноземців);
  • сканована копія рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі створення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).
  • http://dopomoga2fop.ioc.gov.ua/?fbclid=IwAR0XPbloSYZJyCRtqH9MaFDSagbiWlGB_GoWMXFv3gIg9z0A-vxziK7GF7M

МОЗ розробило проекти вимог для роботи бізнесу з 11 травня 

МОЗ розробило окремі проекти вимог для роботи перукарень та салонів краси, кафе і ресторанів, непродовольчих магазинів, аудиторів, нотаріусів та адвокатів

Нагадаємо, що 4 травня на позачерговому засіданні Уряду було прийнято рішення про продовження до 22 травня карантину та послаблення деяких заходів з 11 травня. Про це ми писали тут.

Серед запланованих послаблень є наступні: відкриття парків, скверів, зон відпочинку, перукарень, салонів краси, літніх майданчиків кафе і ресторанів.

Також Уряд розглядає можливість дозволити:

  • роботу закладів громадського харчування на виніс,
  • оптову і роздрібну торгівлю непродовольчими товарами (крім зон розваг та фудкортів у ТРЦ);
  • роботу закладів побутового обслуговування, музеїв, бібіліотек,
  • тренування спортивних команд на закритих базах тощо.

Цього ж дня, 4 травня, у Міністерстві охорони здоров'я розробили проекти правил відвідування парків, скверів, роботи перукарень, кафе та магазинів, а також надання послуг нотаріусами, адвокатами, аудиторами. Відповідне розпорядження головного санітарного лікаря опубліковано 5 травня на сайті МОЗ. Його можна переглянути тут.

Зауважимо, що для кожного виду діяльності передбачено окремі правила організації роботи. Тому слід ретельно вивчити ці проекти в залежності від виду здійсненої діяльності.

Зокрема, Розпорядження №31 містить проекти окремих правил:

  • при наданні послуг перукарнях та салонами краси;
  • при роботі закладів для індивідуального побутового обслуговування населення;
  • при торгівлі непродовольчими товарами;
  • при роботі закладів громадського харчування;
  • при наданні послуг нотаріусами, адвокатами, аудиторами;
  • при користуванні деякими зонами відпочинку.

Загальними протиепідеміологічними заходами для всіх видів діяльності, дозволених з 11 травня, є:

  • температурний скринінг працівників перед початком робочої зміни, регулярне миття рук, зміна індивідуальних засобів захисту;
  • обробка рук антисептиками;
  • одночасне перебування в закладі не більше однієї особи на 10 кв.м. площі;
  • забезпечення дистанції між клієнтами закладу;
  • медичні маски (респіратори) та одноразові рукавчики в персоналу;
  • регулярна дезінфекція приміщення;
  • інформування клієнтів про встановленні обмеження та їх допуск у приміщення лише у захисних масках (респітраторах).

В управлінні соціального захисту населення виконкому Володимир-Волинської міської ради розпочато прийом заяв та документів відповідно до Порядку виплати допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку. 

Порядок визначає умови призначення і виплати допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку.

Покриття витрат на виплату допомоги на дітей здійснюється за рахунок коштів, виділених Мінсоцполітики, з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, та її наслідками відповідно до Порядку використання коштів фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 та її наслідками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 302.

Допомога на дітей призначається і виплачується фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку і сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації фізичної особи-підприємця. ЇЇ можуть отримати громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні.

Призначення і виплата допомоги на дітей здійснюється за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання фізичної особи-підприємця на період карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, та на один місяць після дати його відміни одному з батьків (опікуну) на кожну дитину до досягнення нею 10 річного віку (включно) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020 р., і виплачується щомісяця за повний місяць.

У разі досягнення шестирічного віку дитиною, на яку виплачується допомога на дітей, її розмір переглядається з урахуванням відповідного розміру прожиткового мінімуму з наступного місяця.

Допомога на дітей призначається з місяця звернення і виплачується через установи уповноважених банків відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999р. № 1596.

Для призначення допомоги на дітей заявник подає/надсилає органу соціального захисту населення заяву за формою згідно з додатком у паперовій або електронній формі із зазначенням рахунка в установі уповноваженого банку та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені у пунктах 9 і 10 цього Порядку.

У паперовій формі заявник подає такі документи:

  • копії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років;
  • довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);
  • копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);
  • копію рішення виконавчого органу міської ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

В електронній формі заявник подає такі документи/відомості:

  • фотокопії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років або відомості про свідоцтва про народження дітей (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім’я та по батькові дитини, прізвище, ім’я та по батькові батьків);
  • фотокопію довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);
  • фотокопію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);
  • фотокопію рішення виконавчого органу міської ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

Відомості в електронному вигляді без надання фотокопій документів, зазначених в абзацах другому та третьому пункту 10 цього Порядку, надаються через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні довірчі послуги” після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.

На заяву та документи/відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис заявника. Відомості про прізвище, ім’я та по батькові заявника, його реєстраційний номер платника податків та реквізити документів, що посвідчують особу, отримуються з кваліфікованого сертифіката електронного підпису.

Виплата допомоги на дітей припиняється у разі:

  • позбавлення отримувача батьківських прав;
  • відібрання дитини в отримувача без позбавлення батьківських прав;
  • тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;
  • перебування отримувача під вартою на час слідства, у місцях позбавлення волі, за рішенням суду, розшуку отримувача органами Національної поліції;
  • смерті дитини;
  • смерті отримувача.

Виплата допомоги на дітей припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу соціального захисту населення, який призначив допомогу.

Допомога не призначається на дітей, на яких виплачується компенсація послуги “Муніципальна няня”.

У разі зміни місця проживання отримувача допомоги на дітей виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення до органу соціального захисту населення за новим місцем проживання.

На кожного отримувача допомоги на дітей органом соціального захисту населення ведеться особова справа, в якій зберігаються документи, на підставі яких призначена допомога на дітей, а також розрахунки її розміру.

Отримувач допомоги на дітей у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити про це органам соціального захисту населення.

З вищезазначених питань звертайтеся в управління соціального захисту населення виконкому Володимир-Волинської міської ради. Телефон для довідок – 35001.