Facebook-Vector-Icon youtube-logo-icon-314

Декларант у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування має право самостійно уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), шляхом подання Декларації з типом «Звітна нова».

Відповідно до п.п. 6.3 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування (з 01.09.2021 до 01.09.2022) відповідно до підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ декларант має право уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), виключно шляхом подання нової Декларації у порядку, визначеному підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ.

При цьому попередньо подана Декларація, інформація з якої уточнюється, вважається анульованою.

У разі збільшення бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) у новій Декларації здійснюється доплата різниці між визначеною у новій Декларації сумою Збору і сумою Збору, сплаченою відповідно до попередньо поданої Декларації.

Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області»

Фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання зобов’язана подати до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи копії платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг, вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення), тощо.

 Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області

Головне управління ДПС у Волинській області звертає увагу платників податків, що базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток, яка перебуває у власності фізичних та юридичних осіб.

Відповідно до п.п. 266.3.1 п. 266.3 ст.266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).

Згідно з п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 106.04).

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області»

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Початком перебігу 10-денного строку є дата набуття права платником щодо об’єкту оподаткування відповідно до правовстановлюючих документів чи документів, що підтверджують право користування, розпорядження об’єктом оподаткування.

Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування), є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Відповідно до положень ПКУ процедури обліку об’єктів оподаткування, визначені розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588).

Згідно з п. 8.4 розд. VIII Порядку № 1588 повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – повідомлення за ф. № 20-ОПП), форма якого наведена у додатку 10 до Порядку № 1588, подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за ф. № 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи у паперовому вигляді. У такому випадку розд. 3 повідомлення за ф. № 20-ОПП заповнюється з урахуванням такого: у графі 6 зазначається код країни місцезнаходження підрозділу, у графі 8 – повне місцезнаходження в країні за межами України, графа 7 не заповнюється.

Платники податків можуть подати повідомлення за ф. № 20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Початком перебігу 10-денного строку є дата набуття права платником щодо об’єкту оподаткування відповідно до правовстановлюючих документів чи документів, що підтверджують право користування, розпорядження об’єктом оподаткування.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області

Обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями, розрахунками, звітами немає.

Крім того, платник податків має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки, звіти у разі виправлення помилок до закінчення їх граничного строку подання, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».

Якщо платник податків надіслав до контролюючого органу кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, отриманий контролюючим органом останнім за умови, що його було прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 101.24).

Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області

Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати, в межах підприємницької діяльності, такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб.

Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Згідно з ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Пунктом 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розд. IV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розд. ХІV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПКУ).

У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб (п. 177.6 ст. 177 ПКУ).

Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 107.01.01).

Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області

Нагадуємо, що з 1 січня 2021 року діють нові реквізити рахунків для сплати ЄСВ. А за І квартал 2021 року сума ЄСВ становить 3960 грн. Але коли його слід сплатити? Про це докладно розповімо далі

Розмір ЄСВ за I квартал – 3960 грн

За Законом про Держбюджет на 2021 рік  з 1 вересня розмір мінімальної зарплати збільшився до 6000 грн.

Відповідно мінімальний страховий внесок з ЄСВ  з 1 січня становить: 6000 х 22% = 1320 грн.

Максимальна база для нарахування ЄСВ з 1 січня  2021 року – 90000 грн.

Тож за І квартал 2021 року мінімальна сума ЄСВ до сплати за себе у ФОП, незалежно від системи оподаткування і групи, буде становити  3960 грн.

Зауважимо, що ФОП – платники єдиного податку першої групи звільняються від сплати єдиного податку за січень – травень 2021 року.  Відповідно ці платники ЄСВ не будуть сплачувати ЄСВ за I квартал.

Хто ще  зФОПів звільняється від сплати ЄСВ?

Крім сплати ЄСВ за працівників, ФОП сплачують ЄСВ і за себе. Проте у 2021 році правила такої сплати зміняться.

З 1 січня 2021 року самозайняті особи (ФОП, фізособи, які здійснюють незалежну профдіяльність, члени фермерського господарства), які перебувать на загальній системі оподаткування, зможуть не сплачувати за себе ЄСВ в разі відсутності прибутку.

Тобто, якщо ФОПом не буде отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, він матиме право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Якщо в певному місяці (або навіть і році) оподаткованого ПДФО та ВЗ чистого доходу в самозайнятої особи не буде, то він має право не визначати базу нарахування ЄСВ, а отже і не платити ЄСВ за такий період.  Проте слід пам'ятати про правило – немає сплати ЄСВ, немає і страхового стажу за цей період!

ФОПи-працівники. Якщо ФОП (як "загальники", так і "єдинники") або фізособи, які здійснюють незалежну профдіяльність, одночасно перебуватимуть у трудових відносинах, то вони зможуть не платити ЄСВ за себе.

Увага! З 1 січня 2021 р. ФОП або фізособа, яка здійснює незалежну профдіяльність, які перебувають у трудових відносинах, мають право не платити ЄСВ за себе. За умови, що роботодавець сплатив за них ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Якщо роботодавець сплатив ЄСВ, але менше мінімального страхового внеску, то такі самозайняті особи ЄСВ платитимуть. Проте менше ніж звичайно. 

Такі особи можуть бути платниками ЄСВ за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Тобто в такому випадку самозайнята особа зможе доплатити за себе лише різницю до мінімального страхового внеску (а може сплатити і більше, проте не більше максимального страхового внеску). 

ФОП-незалежник. З  1 січня 2021 р., якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому провадить незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується ДПС як фізична особа – підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

ФОП-«незалежник», який отримує пенсію або соцдопомогу, ЄСВ за себе не сплачуватиме. Хоча може і платити – за умови добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

У звичайної фізособи, яка здійснює незалежну профдіяльність, і статусу ФОП не має, такої пільги не буде.

ФОПи-пенсіонери та особи з інвалідністю

Також звільняються від сплати за себе ЄСВ ФОПи, якщо вони отримують пенсію за віком або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

До якого числа сплачується ЄСВ за I квартал?

Закон про ЄСВ (абз. 3 ч. 8 ст. 9) говорить, що ФОП мають сплачувати ЄСВ до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

За інформацією територіальних податківців останнім днем є 19 квітня, але за календарем ДПС останнім днем сплати ЄСВ ФОПами за I квартал є 20 квітня. 

 Через неоднозначність визначення податківців граничних термінів рекомендуємо сплатити ЄСВ до 19 квітня включно.

А що як ФОП не сплатить ЄСВ у зазначені строки?

Законом №540 та Законом №591 передбачається, що за несвоєчасну сплату ЄСВ штрафи і пеня не застосовуються до останнього дня дії місяця карантину включно. Поки карантин діє до 30 квітня. Відповідно до цієї дати не буде фінансових штрафів.

Але податківці в своєму роз’ясненні наголошували на можливості притягнення ФОП до адмінвідповідальності за несплату ЄСВ під час карантину. Наразі адмінштраф становить від 40 до 80 н.м.д.г. (від 680 до 1360 грн).

На Волині ветерани податкової служби допомагають представникам підприємництва та громадянам отримати кваліфікований електронний ключ та стати активним користувачем електронних сервісів ДПС України.

Зокрема, у Центрах обслуговування платників Володимир-Волинської ДПІ, Ковельської ДПІ та Нововолинської ДПІ ветерани податкової служби консультують платників податків щодо заповнення і подання документів для отримання кваліфікованого електронного ключа та роботи в Електронному кабінеті на веб-порталі ДПС України.

Тож у період річного звітування кожен підприємець має можливість отримати консультаційну та практичну допомогу щодо заповнення і подання звітності через мережу Інтернет, - наголошують у податковій службі краю. Інформаційні послуги волонтерів-ветеранів ДПС також допоможуть громадянам-декларантам відмовитися від паперової декларації і звітуватися перед податковою службою через Електронний кабінет.

«Саме у перші місяці нового фінансового року  Центри обслуговування платників приймають найбільшу кількість відвідувачів, котрі подають річну звітність. Щоб запобігти утворенню черг та виконати карантинні вимоги, ми пропонуємо нашим платникам скористатися електронним форматом звітування. Конкретні рекомендації щодо формування кваліфікованого електронного підпису можна отримати у Центрах обслуговування платників Володимира-Волинського, Ковеля та Нововолинська до закінчення січневого локдауну. Потім податківці-ветерани консультуватимуть представників малого бізнесу  у найбільших торгових центрах - саме там, де найбільша кількість представників мікробізнесу здійснюють свою діяльність», - зазначає начальник Головного управління ДПС у Волинській області Світлана Савчук.

Про місця та години роботи таких інформаційних центрів в обласному центрі та інших містах у податковій службі Волині поінформують додатково. Наразі запрошуємо підприємців та громадян, які обслуговуються у Володимир-Волинській ДПІ, Ковельській ДПІ та Нововолинській ДПІ, скористатися наданою можливістю з допомогою волонтерів ДПС заповнити необхідні документи, отримати кваліфікований електронний ключ, щоб надалі самостійно працювати в Електронному кабінеті.

Нагадаємо, що Центри обслуговування платників працюють із відвідувачами з 8.00  до 17.15 у понеділок-четвер, а в п’ятницю з 8.00 до 16.00. Обідня перерва – з 12.00 до 13.00.

Пресслужба Головного управління

 ДПС у Волинській області»

Нові форми декларації для платників єдиного податку першої - четвертої груп не застосовуються до звітності за 2020-й рік.

Вперше декларації за новими формами подаються за результатами звітних періодів 2021 року.

Нові форми декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця та податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи передбачені наказом Мінфіну від 09.12.2020 № 752 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578».

Передбачено, що оновлена звітність вперше подається за I квартал 2021 року платниками єдиного податку третьої групи, платниками єдиного податку першої-другої груп у 2022 році (за період 2021 рік).

Детальніше: наказ Міністерства фінансів України від 09.12.2020 № 752 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578».

 Пресслужба Головного управління

ДПС у Волинській області

Страхувальник (роботодавець) зобов’язаний подавати повідомлення про прийняття працівника на роботу (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

-в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

-на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

-на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Відповідно до Порядку повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413), повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

-засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

-на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

-на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс (категорія 201.10).

Пресслужба Головного управління

ДПС у Волинській області»